دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
نحوه برگزاری امتحانات مجازی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399

نحوه برگزاری امتحانات مجازی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399

24 خرداد 1400
4670
نحوه برگزاری امتحانات مجازی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399

نحوه برگزاری امتحانات مجازی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399

اطلاعیه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 1399

  1. زمان و روز برگزاری امتحان پایان نیمسال، بر اساس برنامه ریزی سامانه آموزش خواهد بود.
  2. مسئول اصلی برگزاری امتحان، استاد درس است.
  3. استاد هر درس مرجع اصلی ارزشیابی دانشجویان همان درس است.
  4. انتخاب روش امتحان به عهده استاد است.
  5. به منظور ارزیابی صحیح تر دانشجو، نمره امتحان پایانی بگونه ای تخصیص یابد که ارزیابی مستمر از دانشجو در طول نیمسال نقش قابل توجهی داشته باشد.
  6. حضور استاد درس در روز برگزاری امتحان در دانشگاه الزامی است، تا در صورت بروز مشکل، با هماهنگی مدیر گروه و مدیر آموزشی دانشگاه نسبت به رفع اشکاﻻت پیش آمده اقدام ﻻزم صورت پذیرد.
  7. استاد درس موظف است که صورتجلسه امتحان تنظیم شده را تکمیل نموده و اسامی غائبین را به مسئول آموزش دانشکده تحویل نماید
  8. مطابق با قوانین آموزشی عدم شرکت دانشجو در جلسه امتحان پایان نیمسال به منزله غیبت تلقی خواهد شد.
  9. اولویت برگزاری امتحانات دروس تئوری از طریق سامانه آموزش مجازی یکپارچه دانشگاه است. استاد مربوطه می تواند امتحان درس خود را از طریق سامانه آموزشی مجازی به این طریق برگزار کند که پس از طراحی سؤال طبق فرمت برگه های امتحانی دانشگاه، فایل امتحانی را به فرمت PDF تبدیل کرده و در سامانه Adobe connect خود اشتراک گذاری نماید تا در مدت زمانی که توسط استاد تعیین خواهد شد، به سوالات پاسخ داده شود.
  10. اگر تعداد برگه های امتحان بیش از یک عدد باشد، استاد می تواند برای هر برگه زمان مجزا در نظر گرفته و پس از اتمام زمان مورد نظر، صفحۀ بعدی را برای دانشجو به نمایش در آورد.
  11. با توجه به محدودیت های برگزاری امتحان به شیوه غیرحضوری و احتمال اختلال در اتصال اینترنت و قطعی برق ﻻزم است استاد راهکار جایگزین دیگری (که ترجیحا بهتر است همان کانال ارتباطی استاد با دانشجو در طول نیمسال بوده) را معرفی نماید. این کانالهای ارتباطی می تواند شماره تماس استاد، ایمیل استاد، کانال های صفحات اجتماعی، سایر فضاهای مجازی و موارد مشابه باشد.
  12. به منظور تجدید قوای دانشجویان برای امتحانات بعدی، حداکثر زمان مجاز برای برگزاری امتحان 2 ساعت در نظر گرﻓته شود.
  13. زمان بارگذاری پاسخنامه توسط دانشجو و ارسال برای استاد حداکثر 10 دقیقه پیش بینی شود.
  14. اساتید می بایست پس از برگزاری امتحانات پاسخنامه های دریاﻓتی را از نظر کیفیت (خوانا بودن) بررسی نموده و از دانشجو درخواست نماید تا نسبت به ارسال مجدد موارد ناخوانا از طریق کانال ارتباطی مشخص شده تا حداکثر یک ساعت بعد از امتحان اقدام نماید. در غیر این صورت اسامی دانشجویانی که پاسخنامه های دریاﻓتی آنها از لحاظ خوانا و ناخوانا بودن دارای کیفیت نامناسب است را به همراه لیست حضور و غیاب به آموزش دانشکده تحویل نماید.
  15. لطفا یک بایگانی از پاسخنامه های دریاﻓتی تهیه نموده، تا جهت رﻓع موارد پیش بینی نشده در آینده از آنها بهره گرفته شود.
  16. از برگزاری امتحان پایان ترم به صورت شفاهی خود داری شود. اما برای اطمینان از سلامت برگزاری امتحان، به اساتید توصیه می شود از دانشجویان درخواست نمایند که با معرفی خود و ذکر شماره دانشجویی، راه حل های سئواﻻت را به صورت صدا ضبط نموده و به همراه پاسخنامه برای استاد ارسال نمایند.

موارد توصیه ای

  • سئواﻻت طراحی شده به اندازه کافی دارای تنوع ﻻزم بوده، به گونه ای که سواﻻت همه دانشجویان یکسان نباشد تا بدین ترتیب امکان تقلب در امتحان کمتر گردد.
  • اخذ امتحان شفاهی به صورت تلفنی، آنلاین یا سایر راههای ارتباطی به صورت تصادفی از برخی دانشجویان بلافاصله پس از امتحان نیز می تواند به اﻓزایش سلامت امتحان کمک نماید.
  • پیشنهاد می شود سؤاﻻت تشریحی به گونه ای طراحی شود که امکان تقلب و استفاده از کتاب و جزوه کمینه گردد.
  • در اعلام نمره نهائی دانشجو، پارامترهایی نظیر معدل دانشجو، نمره آزمونهای ارزیابی مستمر و آزمون پایانی می تواند مدرس را در ارزیابی نمره نهائی کمک نماید.
  • مقایسه پاسخنامه های دانشجویان و یکسان بودن روش حل و جوابها، می تواند کمک مؤثری در شناسایی دانشجویان خاطی بنماید.

 

    جهت دریافت فایل پاسخنامه اینجا کلیک کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل